2011-06-01 09:55:42

Kako izgleda razred kojeg dizajniraju četrnaestogodišnjaci?

To je bilo jedno od pitanja koje je postavila njujorška tvrtka za industrijski dizajn Aruliden u suradnji sa tvrtkom za izradu namještaja Bernhardt Design.

Istraživanje koje je uključivalo osnovnoškolsku djecu, vjerojatno nije očekivalo da će rezultati biti toliko iznenađujući i da se u petero četrnaestogodišnjaka krije pravi dizajnerski talent.

Projekt koji je započeo prošle jeseni u suradnji sa privatnom školom sa Manhattana, svoju kulminaciju je doživio ovog proljeća na Internacionalnom sajmu namještaja u New Yorku. Pod nazivom Tools @ Schools, projekt je imao ideju učiti djecu iz osmog razreda osnove industrijskog dizajna i potaknuti ih da malo promisle kako bi izgledao idealan namještaj u njihovom razredu.

Djeca su, posve neočekivano, iznenadila dizajnere, učitelje, a vjerojatno i svoja očekivanja sa svojim kognitivnim mogućnostima u konceptualiziranju i dizajniranju posve inovativnih rješenja za zanemarenu kategoriju školskog namještaja.

Primjerice, djeca su odlučila neudobne drvene stolice presvući umjetnom kožom kako se ne bi lijepila za kožu i dodati im dodatnu aluminijsku policu za bilježnice. Stolove su dizajnirali bez donje horizontalne police jer im je „udarala u koljena“, a noge su predizajnirali na način da one postaju vješalica za jaknu. Poseban užitak je bio dizajnirati školske ormariće, jer su oni po svjedočenju nekih učenika- druga soba, pa su tako pretpostavljali ručke u obliku kugle, kao i viseće ormare.

U stvarnosti, tvrtku Aruliden su toliko impresionirala njihova zapažanja da su odlučili na temelju njihovih maketa razraditi namještaj, a tvrtka Bernhardt je odlučila ići korak dalje i ući u proizvodnju prototipova.

U konačnici, projekt je postao dio školskog kurikuluma, pretvarajući predmete poput matematike, engleskog jezika i znanosti u praktične i relevantne teme, u teme koje djecu postavljaju u centar događanja.

Nadamo se takvom projektu i u našim školama i satovima tehničkog, koji bi afirmirao nevino „gledanje bez dizajnerskog predznanja koje očito može mnogo više, nego što mislimo.

Preuzeto sa stranice: http://pogledaj.to/oblikovanje/kako-izgleda-razred-kojeg-dizajniraju-cetrnaestogodisnjaci/


Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac