2011-09-11 16:55:46 Tehnike učenja TEHNIKE UČENJA
- Nastojite naučiti dijete da uči u slično doba dana, na posebnom, uvijek istom mjestu. Pazite da ga nitko ne smeta bez potrebe.
- Kampanjsko učenje nagomilanog gradiva ne osigurava pohranu znanja u dugoročnom pamćenju. Učinak takvog učenja je slab – uči se u premorenom stanju, a posljedica je napetost, rastresenost i umor u vrijeme ispitivanja. - Kod građe s dosta činjeničnog materijala (npr. godine, nazivi) naučite dijete da koristi mnemotehnike (npr. kod nabrajanja pokušajte unijeti neki vlastiti red u niz, uklopiti riječi u rimovanu pjesmicu, ili od prvih slova riječi u nizu napraviti anagram). - Prilikom prvog čitanja naučite dijete da posebnu pažnju obrati na naslove, podnaslove, debelo otisnute riječi. To su obično ključni pojmovi na koje se najprije treba usmjeriti i razjasniti ih. Važno je naučiti dijete da odvaja bitne od nebitnih informacija. - Naučite dijete da ključne pojmove ispiše i pokuša ih shematski povezati ili čak nacrtati. Strelicama i sličnim znakovima može se pokazati njihov međusobni odnos: uzroci i posljedice, sličnosti ili različitosti. Mnoga djeca uče na vizualni način i lakše se dosjete građe koju mogu vidno predočiti. - Osmislite sami nekoliko primjera koji potvrđuju glavna pravila ili objašnjavaju osnovnu ideju gradiva. Zamislite kako bi dijete stečena znanja moglo primijeniti u drugim okolnostima. Aktivnom proradom građe dijete osigurava bolju pohranu u dugoročnom pamćenju i lakše dosjećanje. - Najviše se građe zaboravlja neposredno nakon prvog učenja. Stoga u početku valja ponavljati češće, u manjim razmacima, a kasnije pri utvrđivanju naučenog, dovoljno je rjeđe ponavljati. Već dobro usvojenu građu treba još 2-3 puta pročitati i preispitati. - Pred sam ispit dobro je ponavljati na glas ili u društvu. Tako se smanjuje napetost i mogu se zajednički raščistiti preostale nejasnoće. Naučite dijete da samo sebe propituje gradivo. - Kad god je moguće, treba u građi uočiti pravilo, tj. učiti na način rješavanja problema. - Za uspješno ostvareno učenje dobro je nagraditi dijete. TEORIJE UČENJA Klasično uvjetovanje – pasivno, refleksno odgovaranje na vanjske podražaje Operantno uvjetovanje – aktivni odgovor na unutrašnja stanja organizma Teorije socijalnog učenja – učenje u interakciji pojedinca i socijalne okoline - učenje ponašanjaNačini socijalnog učenja: Modeliranje – promatranje živog modela Imitacija – oponašanje modela bez razumijevanja Učenje promatranjem – dijete uzima u obzir i posljedice ponašanja modela Simboličko učenje – opis modela Kognitivne teorije učenja – kognitivno učenje rezultira općim znanjem učenje govora, stjecanje pojmova, učenje složenih vještina
Kanali učenja Učenje: kad se prisjeća gradiva, nastoji se sjetiti gdje je što vidio (na kojem mjestu u knjizi) sve kompliciranije koncepte i gradiva dobro je nacrtati u obliku shema, mapa, stripova i sl.
Učenje: kad se prisjeća gradiva, nastoji se sjetiti kako je to zvučalo bitno je da sve čuje, da mu netko pročita ili da uči naglas u učenju se može koristiti diktafonom
Učenje: kad se prisjeća gradiva, nastoji se sjetiti kako je nešto napisao ili vježbao za njega je dobro da prepisuje gradivo koje želi zapamtiti
|
Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac |