2010-03-29 12:03:00 Priprema djece za školu Priprema djece za školu obuhvaća:
Da bi se dijete što bolje prilagodilo zahtjevima škole, potreban je skladan razvoj svih djetetovih sposobnosti: motoričkih, socio - emocionalnih i intelektualnih. Da bi djetetu olakšali početno učenje čitanja i pisanja, vježbajte s njim: vidno razlikovanje (uočavanje manjih razlika među predmetima, znakovima) slušno razlikovanje (pogodne su različite govorne igre, pjesmice, igre sa zvukovima) usvajanje vremenskih (jučer - danas - sutra, prije - poslije) i prostornih odnosa (lijevo - desno, ispred - iza) usvajanje pojma broj - brojanjem predmeta (ne učenjem brojenja napamet), igranjem društvenih igara opće oblikovanje pojmova (zadaci kao: što se sve može obući, što je sve potrebno za pojedino zanimanje, što sve ubrajamo u pokućstvo i sl.) sposobnost klasifikacije (koje domaće životinje poznaje,voće, vozila) te razvrstavanje po klasama, hijerarhiji, svrstavanje predmeta prema boji, obliku, vrsti - pogodni predmeti za ovakve aktivnosti su plodovi, školjke, lišće, dugmad, sličice....)Da bi dijete usvojilo čitanje, nužan je razvoj predčitačkih vještina: Dijete prepoznaje da netko piše - postaje svjesno poruke (u dobi od 2,5 - 3 godine) Osvješćivanje razlika u slovu (s 4 - 5 godina) javlja se svijest o smjeru pisanja s lijeva na desno i odozgo - dolje, razumijevanje interpunkcije, prepoznavanje rime, prvog glasa u riječi. Spremnost na igru rastavljanjem riječi na glasove, uživanje u rimi. Ta je svijest osnova za razvoj čitačke vještine jer omogućuje djetetu da tijek glasovnog govora podijeli u apstraktne jedinice - foneme koji će odgovarati pisanim simbolima - slovima (između 5 - 6 godina) Između 6 - 7 godina uspostavlja se spoznaja o korespodenciji između glasa i dogovorenog znaka za taj glas - slovo. Za razvoj čitačkih vještina vrlo je značajna kvaliteta okoline djeteta - od pravilnog načina izražavanja odraslih, točnih imenovanja predmeta, do svakodnevnog čitanja djetetu. Pri tome je važna aktivna uloga roditelja, prilagođavanje načina čitanja govornim vještinama djeteta, izmjena čitanja i razgovora o slikama i tekstu (poticanje djeteta za što samostalnijim opisom slike i sadržaja pričeviše o tome u knjizi M. Čudine - Obradović: "Igrom do čitanja" Preporučujemo pročitajte: Čudina - Obradović: "Igrom do čitanja". Školska knjiga, Zagreb, 1996. G. Hitrec: "Kako pripremati dijete za školu" Školska knjiga, Zagreb, 1991. Bilopavlović - Čudina - Obradović - Ladika - Stipanović: "Dosadno mi je - što da radim" - priručnik za razvijanje dječje kreativnosti Školska knjiga, Zagreb Težak - Čudina - Obradović: "Priče o dobru, priče o zlu" Školska knjiga, Zagreb, 1993 G. Ortner: "Bajke koje pomažu djeci" Mozaik knjiga, Zagreb, 1998.Želite li doznati više, potražite ove knjige: Filipović: "Kako biti bolji roditelj" Alinea, Zagreb, 1994. J. Juul: "Vaše kompetentno dijete" Educa, Zagreb, 1996. R. A. Sullo: "Učite ih da budu sretni" Alinea, Zagreb, 1995. J. Prekop: "Mali tiranin" - Kakav oslonac djeca traže ? Educa, Zagreb, 1995. J. Cvetković - Lay: "Ja hoću i mogu više" Alinea, Zagreb, 1995 D. C. Gossen: "Restitucija" Alinea, Zagreb, 1994 G. Haug - Schnabel: "Agresivnost u dječjem vrtiću" Educa, Zagreb, 1997 N. Čuturić: "Zabrinjava me moje dijete" Školska knjiga, Zagreb, 1995. |
Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac |