2010-03-29 12:24:00

ŠTO NAKON ČITANJA PJESME? (Kreativni zadaci za rad s tekstom)
  • Nacrtaj što prikazuje pjesma koju si pročitao.
  • Koji ti je stih najljepši? Nacrtaj ga.
  • Nauči napamet jednu pjesmicu. Izgovori je naglas.
  • Pjesmicu koju si naučio prikaži uz pokret.
  • Nabroj sve riječi iz pjesme koje imaju isti završetak (rima, nadopunjavanje rime).
  • Izaberi jednu pjesmu. Razmisli kako se osjećaš nakon čitanja pjesme.
Na koji bismo sve način mogli izgovoriti jednu pjesmu? Pokušaj - sretno, tužno, ljutito, šaljivo, kao zapovijed, kao molbu, poput tajne...). Pokušaj sam ili s prijateljima u isti glas. Napiši pismo pjesniku. Možeš mu postaviti i neka pitanja. Neka tvoji prijatelji pokušaju odgovoriti na ta pitanja. Pronađi pjesmu koja govori o nekoj manjoj životinji. Nacrtaj tu životinju u prirodnoj veličini. Daruj nekome pjesmu. Pokušaj izmisliti melodiju za pjesmu i otpjevaj je. Koje riječi iz pjesme imaju isti završetak? Pokušaj izmisliti još riječi koje se s njima podudaraju (rima). Zatim pokušaj smisliti novu pjesmu tako da koristiš te riječi. Kako se osjeća pjesnik dok piše pjesme? Što pjesnik voli? Što bi nam želio reći? Pročitaj pjesmu koja govori o nekom liku. Zamisli da si ti lik o kojem govori pjesma. Kako se osjećaš u toj pjesmi? Bi li za sebe poželio ljepšu pjesmu? Kakvu? Pronađi pjesmu koja govori o nekom krajoliku. Kojim bi zvukovima popratio recitiranje te pjesme? Dogovori se s prijateljima i pokušajte to izvest. Izmisli zagonetku koja se odnosi na pjesmu, neki lik ili događaj iz nje.

Iz knjige "SVJETILJKE ZA DJEČJU DUŠU"
Vladimira Štanger-Velički, Brankica Blažević
ALFA 1999.


Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac