2014-11-10 12:23:55

Risen 3: Titan Lords

Situaciju s Risen serijalom koji je upravo dobio svoj treći dio pondasljoven Titan Lords možemo slobodno nazvati fenomenom Piranha Bytesa. Naime, taj njemački studio ima čudnu naviku da uprska stvari kada se trudi donijeti nešto novo, a kad s druge strane igra na sigurno onda to izgleda kao da igru rade copy-paste metodom.

Prvi Risen praktički je bio kopija Gothica, zatim je uslijedio obećavajući Risen 2 koji je promijenio okružje, ali ga zabrljao bugovima, a sada je na redu Risen 3 koji je po toj logici sličan svojim prethodnicima i ne unosi naročite novitete u serijal. To je istovremeno dobra i loša stvar. Dobra jer Risen ima neke svoje specifičnosti zbog kojih je jednako privlačan kao i drugi hitovi RPG žanra. A loša jer smo sve te specifičnosti već vidjeli prije pet godina, ili čak i ranije s Gothic serijalom. Opravdanje za tu reciklažu kod Risena se zove oslanjanje na tradiciju. To znači da se igra ponosi elementima koji su svojstveni serijalu, u prvom redu velikim mapama, zanimljivo dizajniranim okolišem i slobodom istraživanja. Kako je sve navedeno dobro realizirano, Risen 3 je zapravo vrlo zabavna i zarazna igra, pod uvjetom da ignorirate neke njegove bedastoće koje isto tako pripadaju tradiciji iliti svojstvenim elementima.

Priča u igri nije budalaština u punom smislu riječi jer ima neku logiku iza sebe. Vaš lik izgubi dušu, ali ne umre nego ju nastoji vratiti, a jedini način da to napravi je da pomogne svijetu koji je pod invazijom demona i pritom rastrgan među tri frakcije. To mu je zadatak, ali vi imate slobodu da u nekim questovima budete malo zločesti i ubrzate svoj proces postajanja demonom. Doduše, to utječe tek na to koje ćete suborce moći povesti sa sobom jer ako ste zločesti jedni će otići od vas, a drugi vam pohrliti u susret, i suprotno.


Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac