2023-05-11 09:21:26 REDFALL Tvorci Dishonoreda rade igru s vampirskom tematikom? “Šuti i uzmi mi novac!” – to je ono što sam pomislio kad je Redfall najavljen ne tako davne 2021. Arkaneove igre Dishonored i Prey su mi neke od najdražih igara svih vremena, a oduvijek tvrdim da vampirska tematika u kontekstu igara pršti potencijalom. Vjerujem da se mnogima to činio kao recept za uspjeh, ali će na kraju poslužiti kao dodatni dokaz da niti jedan studio ne treba držati na pijedestalu, koliko god on prethodno bio voljen ili uspješan. Zahvaljujući vampirskoj tematici, premisa Redfalla relativno je zanimljiva. Ukratko, u fiktivnom gradu Redfall iznenada se pojavljuje legija vampira predvođena vampirskim božanstvima koja magijom odsjeku isti od ostatka svijeta. Šačica očajnika koji su nekako uspjeli preživjeti prvu navalu udružuje se s ciljem otkrivanja natprirodnog misterija i istrebljenja vampirskih beštija. Tu na scenu stupate vi kao igrač i utjelovljujete jednog od četiri lika koji također raspolažu kojekakvim vještinama i misterioznim moćima.Prava je šteta onda što je tim zadužen da tu premisu proširi u smislenu i zanimljivu priču zaključio da je njihov posao gotov. Ostatak igre kao da je napisao ChatGPT i kao glavnu inspiraciju je pritom uzeo Saints Row. To je prvo vidljivo u igrivim likovima koji nemaju gotovo nikakvu osobnost izvan klišej osobina vezanih uz njihovu profesiju. Jedan je influencer, drugi je student u dugovima, treći ubija vampire samo zato jer ga za to plaćaju i slično. Čak se ni njihove moći ne čine zanimljivijima. Gdje se primjerice u Dishonoredu čitava priča donekle oslanjala na lude moći protagonista, ovdje se to trivijalizira i onako usputno spomene kao neka loša šala.Bit ću velikodušan i Redfall ću strukturno opisati kao miks Back 4 Blooda i Far Crya. Bilo da igrate kooperativno ili solo, imate bazu u kojoj birate glavne ili sporedne misije koje onda rješavate u otvorenom svijetu. Misije obično podrazumijevaju skupljanje i interakciju s nekim predmetom ili ubijanje jednog / seta neprijatelja. Igra se trudi zamaskirati neraznovrsnost misija, ali u konačnici ne uspijeva pobjeći iz ralja formulaičnosti i repetitivnosti.Ako ništa, barem mogu reći da likovi i njihove sposobnosti imaju svoje momente. Devinder baca električna koplja i može se teleportirati, Jacob može postati nevidljiv i njegov gavran označava i napada neprijatelje, Layla može visoko skakati i prizvati telekinetički štit i slično. Moći i njihovi sinergijski učinci više dolaze do izražaja prilikom kooperativne igre, a posluže i kao minimalan začin gameplaya kada igrate samostalno. Nažalost, vjerujem kako mnogi igrači neće eksperimentirati i isprobavati različite likove jer je za odabir drugoga lika potrebno krenuti ispočetka s pričom. |
Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac |