2010-10-10 11:07:00 Djeca znaju što traže na internetu “Vjerojatno će začuditi roditelje da vrijeme provedeno na Internetu nije samo gubljenje vremena”, rekla je Mizuko Ito, član projektnog tima s kalifornijskog sveučilišta i autorica izvještaja istraživanja. “Postoji uvjerenje da je za djecu vrijeme provedeno na Internetu opasno ili da ih čini lijenima. Istražili smo kako je vrijeme provedeno na Internetu zapravo presudno za mlade ljude kako bi preuzeli socijalne i tehničke vještine koje su im potrebne da postanu sposobni građani u današnje digitalno doba”. “Vise” ili se obrazuju?
Istraživački tim činilo je 28 istraživača s južnokalifornijskog i Berkeley sveučilišta, koji su unatrag tri godine intervjuirali preko 800 mladih osoba i njihove roditelje. Provedeno jeviše od 5000 sati na promatranju vremena provedenog na stranicama kao MySpace, Facebook, YouTube i drugim internetskim zajednicama te su rađene dnevne studije u dokumentaciji na koji način i do kojih granica mladi ljudi agiraju sa digitalnim medijima. Shvaćaju drukčije nego odrasli
1. Postoji razlika u tome kako odrasli i djeca vrednuju online aktivnosti:
2. Djeca jednostavno navigiraju kroz kompleksne online “svjetove”:
3. Djeca su motivirana da uče online:
4. Većina djece ne koristi sav potencijal mogućnosti učenja koje im pruža Internet: Online mediji otvaraju djeci nemjerljive mogućnosti učenja i dovode do drugačijeg definiranja obrazovanja u 21. stoljeću. Mladi ljudi tako vrlo često i puno motiviranije uče od svojih vršnjaka, a do sada jedini autoriteti i stručnjaci, kao škola i obitelj, se preispituju. Djeca na Internetu uče na način da traže informacije koje ih zanimaju, da se povežu s drugom djecom u raznim grupama te im oni pomognu u traženju istih. To je potpuno drugačije od načina na koji se od njih zahtjeva da uče u većini škola, gdje je učitelj stručna osoba koja prenosi činjenice koje se po fiksnom programu moraju svladati. Izvor: www.sretnodijete.net |
Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac |