Vjerojatno se novi nastavak ove odlične akcije neće previše udaljiti od prokušane formule ljijepe grafike i odličnog gameplaya. Mafia 2 će uz to igračima ponuditi novo okruženje u 50-tim godinama i hollywoodski pristup igri te grafiku dostojnu DX10 tehnologiji kao i konzolama nove generacije.
Kada kažemo - nastavak, bitno je razlučiti kako Mafia 2 ne nastavlja sa radnjom nego je riječ o kompletno drugoj igri koja nema veze sa prvom igrom ni u priči, a ni u likovima koje ćemo pratiti i susretati.
Glavni lik kojega će igrači pratiti je Vito, vrlo uglađeni i pametni mladić koji se zbog neizbježnog boravka u zatvoru odlučio pristupiti vojsci pa će nakon završetka roka polako ući u obiteljske poslove te postepeno graditi svoju reputaciju do samog vrha.
Na tom ćemu putu glavni i brutalni oslonac biti Joe, Vitov prijatelj iz dječjih i kriminalnih dana. Kako to biva u mafijaškim pričama, netko uvijek treba biti mozak, a netko sirova snaga. Njih će se dvojica postepeno uzdizati na obiteljskoj ljestvici uklanjajući sve koji im stanu na put.
U igri ćemo se susretati i sa Mikeyom Mehaničarem (Ralphie u prvom dijelu) koji će nas podučavati kako i koji auto najbolje ukrasti.
Svi se naravno sjećamo Lost Heavena koji je tada igračima dao relativno revolucionarnu slobodu i za to vrijeme odličnu open-world igru u kojoj smo se kretali gdje bismo god htjeli.
2K Czech dobro zna da je to bila jedna od glavnih kvaliteta prve igre pa i u nastavku možemo očekivati isto, samo još bolje, detaljnije, veće i kompleksnije riješenje.
Novi će grad Empire City biti vrlo sličan New Yorku no čeka nas duplo veći prostor od Lost Heavena, točnije dvije i pol četvorne milje slobodnih ulica za osvajanje.
Ako nismo spomenuli, Mafia 2 je vrijeme radnje preselila u kasne četrdesete i pedesete godine, u zlatno doba tradicionalne američke mafije. U tom će vremenskom stilu biti obilježen i Empire City ispunjen sa znatno više detalja te prepoznatljivim građevinama kao što je Empire State Building koji u igri vjerno služi kao orijentacija.
Okolina će biti ispunjena detaljima kao što su požarne stube, ograde, zapaljeni auti, realističi prozori, vrata trgovina koja se mogu obiti, a bitno je naglasiti kako se na većinu tih objekata može utjecati pomicanjem ili rušenjem.
Ultimativni plan studija 2K Czech je stvoriti najrealnije živo gradsko okruženje. S tom predpostavkom na umu igrače će dočekati mnoštvo stanovnika na ulicama uzavrelog grada no impresivna je činjenica kako će svatko od stanovnika imati svoju dnevnu rutinu tj. odlazak od kuće, ulazak u autobus, odlazak i dolazak sa posla ili iz trgovine, šetanje psa te uobičajne kretnje u gradu.
Ista stvar vrijedi i za promet koji će biti gušći ili rijeđi ovisno o dobu dana i dijelu grada. Prometne nezgode će se dešavati pri čemu će vozači izaći iz vozila zamjenjujući police osiguranja dok se ne pojavi policija i ne odradi uviđaj, a u novom će nastavku policija malo više gledati kroz prste pa se neće alarmirati ako vozimo malo brže od dopuštenog.
Policija je i u prvom dijelu imala veliku ulogu što možemo očekivati u novom nastavku. Oni će vrijedno kružiti ulicama riješavajući kriminal, ganjajući kriminalce ako ih spaze na djelu.
Što se igrača tiče, policija će reagirati ovisno o tome koliko je svjedoka vidjelo da smo počinili kazneno dijelo pa će netko od njih to vrlo brzojaviti policiji.
Nakon toga sljedi potjera prema opisu (lika ili vozila) kojeg je očevidac dao pa će vrlo poželjno biti promjeniti odjeću ili tablice.
Ako u nekom dijelu grada učestalo pravimo probleme, šef policije će pojačati broj policajaca u tom dijelu stiskajući obruč no i on se da potkupiti što će ponovno stišati situaciju.
Cijela će situacija sa gradom i stanovnicima biti toliko kompleksan da je dovoljno i zanimljivo samo stati sa strane i promatrati gomilu situacija koje se dešavavaju.
Mafijaška priča ne bi bila mafijaška bez oružja, oružanih prepada i tučnjave. Gomila nas toga očekuje i ovdje.
Sukobi će se dešavati iz trećeg lica no pogled će biti više približen ramenu. Igrači će moći uzeti zaklon iza objekata poput stolova, šankova ili buradi no sav je interijer podložan uništenju pa nas čeka gomila smeča nakon obračuna, no ne smeta nam.
Zrna će imati svoju balistiku prolazeći kroz meke površine i odbijajući se od tvrđih površina što na kraju može dovesti do nezgodnih posljedica za nas.
Svoje ćemo neprijatelje moći riješavati i bez oružja, a u tome ćemo moći koristiti okolne predmete kao što su grla boca, dijelovi razbijenog stakla ili sa nekim od tradicionalnijih predmeta kao što su dobra stara drvena palica ili pajser.
Sve u svemu, čekaju nas vrlo intenzivni okršaji puni glasnih efekata i gomilom predmeta koji će letjeti oko nas.
U ovoj igri možemo očekivati sličnu strukturu misija kao i u prvoj. Imati ćemo svoje zadatke no uvijek će biti mjesta za lutanje gradom i obavljanje nekog fuša.
Kroz igru će nas pratiti HUD pokazivači koji će pokazivati razne informacije bilo da se radi o zdravlju, poziciji u gradu ili dali smo ušli na neprijateljsko područje. Vrlo bitna stavka će biti pokazivač ˝poštovanja˝ koji će nam pokazivati koliko smo cijenjeni i bitni u obitelji.
Naprimjer, ako ubijemo nedužnog civila, izgubiti ćemo određeni nivo povjerenja kojeg obitelj ima prema nama.
Naravno, Mafia 2 neće zaobići odlične trenutke vožnje, bilo da se radi o laganom kruženju gradom ili o napetim potjerama za neprijateljem ili od policije.
Igra će biti napunjena autima iz 50-ih, sa svim svojim detaljima, a 2K Czech nam obećava novi fizički model u kojem će vožnja biti znatno stabilnija i zabavnija.
Auti će imati dorađeni model oštećenja pa ćemi imati prilike vidjeti guljenje boje, viseće branike, iskre u dodiru sa cestom, te deformirane, udubljene i odlomljene dijelove vozila.
Takav će detaljan sistem za rezultat imati znatno bolje, napetije i realnije scene jurnjave i potjera, što je jedna od odlika koju svi jedva čekaju.
Na kraju, stvarno nam je teško dočekati novi naslov iz ove mafijaške sage no vjerujemo da će se čekanje isplatiti.
Po svemu sudeći, čeka nas izuzetna igra puna slobode, originalnih detalja i kvalitetne priče koja će prelaskom i na konzole nove generacije proširiti krug zaljubjenika, isto kao što su mnogi vrlo brzo i sa oduševljenjem prihatili prvu igru, davne 2002. godine.