2011-03-10 19:13:04

Il-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Malo je zračnih simulacija koje se mogu pohvaliti takvom dosljednom i fanatičnom sljedbom kao Šturmovik i koje desetljeće žive na diskovima korisnika i serverima diljem Interneta. Iskreno – i nama je dosadio. Srećom kao zamjena dolazi Cliffs of Dover koji usprkos zlobnim glasinama nije samo novi skup misija za staru igru, već posve nova igra s novom grafikom, životinjskim hardverskim zahtjevima i,  nadajmo se, do sada neviđenim   detaljima Bitke za Britaniju.

 

 

Što reći o zračnoj simulaciji koja je šest godina u razvoju, a na kraju se koncentrira na svega 13 (slovima – trinaest) zrakoplova kojima igrač može upravljati i sva radnja se odvija tijekom par mjeseci 1940-te na prostoru jugoistočne Engleske, te dijelova Francuske, Belgije i Nizozemske? Takvo nešto možete samo obožavati ako ste ljubitelj žanra, odnosno prezirati, a malo se i bojati ako spadate u dio populacije bez većih psihičkih poremećaja. Bez obzira na vaše sklonosti, Cliffs of Dover zajamčeno ulazi u anale, kao i prvi Sturmovik u seriji.
 

Za početak, ne radi se samo o kampanji uguranoj u postojeći Il-2 Sturmovik, već o posve novoj igri s novim engineom, novim ekstremno detaljnim terenom i novim fizikalnim i letnim modelima koji su detaljniji i vjerniji originalima čak i od onoga na što smo se navikli u Sturmoviku. Da li je to moguće? Oleg Maddox i Ilija Ševčenko koji su proćerdali zadnjih šest godina života radeći na tome tvrde – jest.
 

Prema ovom dvojcu, nema tog dijela enginea (koji sada koristi DX 10 i DX 11, usput budi rečeno) koji nije promijenjen u odnosu na onaj u Sturmoviku. Također su napravljeni posve novi 3D modeli ne samo zrakoplova, već i objekata i vozila na zemlji, te nove zgrade, teksture, gradovi i, naravno, posve novi teatar operacija.

 

Novost su : letni model, model izračuna oštećenja, instrumenti u kokpitima, umjetna inteligencija, meteouvjeti, način baratanja zemljovidom te mrežna igra koja sada podržava do 128 igrača odjednom i koja može trajati satima, danima, tjednima, „pa i dulje“, tvrdi šefovski dvojac iz 1C Gamesa.

 

 

Navodno je model koji se bavi detekcijom oštećenja još detaljniji od vrlo detaljnog modela oštećenja koji smo imali u Sturmoviku. Grafički su slični, s izuzetkom što Cliffs of Dover koristi DX 10 i DX11, ali su sistemi koje neprijateljsko zrno ili granata može oštetiti daleko detaljniji – nekih desetak puta, tvrde developeri.


 „Toliko toga može poći po zlu!“ uzbuđeno cičimo i trljamo ruke u mazohističkom iščekivanju virtualnog jada i bijede.

 


Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac