2011-12-14 14:10:27

Rage

 

Prije nego li krenemo s bilo kakvim razglabanjem o Rageu, jedna stvar mora biti jasna – igra je prvenstveno rađena za konzole čija publika je danas daleko brojnija od one na kojoj je Carmackova ekipa stekla svoju gamersku slavu. To se prvenstveno vidi na njihovom novom grafičkom pokretaču naziva id Tech 5 koji je nažalost ispao vrlo problematičan za vlasnike osobnih računala. Postupak portanja igre te komunikacija s proizvođačima grafičkih kartica nije očigledno tekla najbolje, što se odrazilo na kvalitetu konačnog proizvoda – PC verzija je stigla s mnogobrojnim problemima koje su pretežito iskusili igrači koji imaju AMD-ove grafičke kartice (poput nas u redakciji primjerice). Ljudi koji su igru platili 50€ nisu je mogli uopće igrati duži niz dana i sve je to stvorilo poprilično velik negativni publicitet. Slava koju id ima među PC publikom nije nimalo pomogla.

 

Osim u slučaju jednog mobilnog operatera, teško u životu možete imati ovce i novce. Tako je nekako ispalo i s Rageom koji s jedne strane ima fenomenalnu gameplay mehaniku te još bolju umjetnu inteligenciju protivnika, no s druge strane, igra je izgrađena na relativno lošim temeljima. Krenimo redom...

Rage je radnjom smješten u 22. stoljeće, 106 godina nakon 23. kolovoza 2029, dana kada je naš planet pogodio asteroid Aphosis. Naš protagonist je cijelo stoljeće proveo u modernoj „Noinoj Arci“ te nakon što se probudio, odmah je dobio zadatak da ide ubiti tamo neke bandite jer su oni prijetnja tamo nekim ljudima koji nastoje preživjeti u surovoj postapokaliptičnoj okolini. Zadatak vam je zadao lik s iritirajuće zelenim sunčanim naočalama, a mi smo mu dakako bez ikakvog premišljanja i razmišljanja odlučili pomoći. I tako svim jadnim stanovnicima opustošenog planeta kroz cijelu igru.

Rage kao i svaki FPS danas (gotovo svaki), ima multiplayer koji usput nije nešto što bismo očekivali od jedne pucačine, nego je pomalo atipičan. Kompetitivni multiplayer modovi se baziraju na „Mad Max“ borbama s vozilima. Dakle, kao da igrate Motorstorm, samo što u Rageu se ne utrkujete, nego vam je zadatak da ili druge vozače prvenstveno uništite ili da osvajate bodove prolazeći s vozilom kroz kontrolne točke pritom naravno masakrirajući protivničke igrače (ništa bez olova).

Opet moramo istaknuti kako smatramo pogrešnim odluku razvoja kompetitivne scene na borbama vozila, umjesto na klasičnom FPS napucavanju. Rage je stvarno prekrasno dizajniran svijet te je id Software mogao bez problema kreirati multiplayer iskustvo koje bi se poput u Gears of Waru baziralo na sukobima s manjim timovima, između pobunjenika i authoritya naravno. Da ne govorimo kako osnovna gameplay mehanika ima brdo RPG elemenata koji bi se savršeno uklopili u stvaranju dugotrajnog multiplayer iskustva. Utrke će igračima biti zanimljive najviše tjedan/dva, ponajviše zbog repetitivnosti i premalo različitih modova.


Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac