2014-02-28 12:14:22

Parfem

Kao što glazbenik mora znati glazbene note, tako i dizajner parfema mora znati mnogobrojne mirisne note i njihove kombinacije.Neizmjeran broj materijala koji su poznati dizajneru parfema, uz njegovu maštu i znanja, pretvaraju se u bezbrojne mirisne kombinacije. Nos dizajnera parfema nije samo osjetljiv, već izvježban, tako da može prepoznati, usporediti, dozirati nekoliko desetaka sirovina kako bi napravio parfem. On prvo radi u svojem uredu, daleko od laboratorija i bočica s eteričnim uljima i sintetičkim proizvodima. Na jezik mirisa mora prevesti želju klijenta te mora uvidjeti koje sirovine posjeduju odgovarajući miris ili mogu dati sličan dojam.

Parfem isparava s vremenom, njegova kompozicija se otvara postupno. Da bismo uživali u dugom i promjenjivom procesu isparavanja parfema na koži, koriste se tri vrste sirovina: sirovine koje brzo isparavaju, kao što su bergamont, limun, lavanda..., komponente koje malo duže traju na koži, a to su uglavnom cvjetne komponente i na kraju komponente koje isparavaju sporo: sandalovina, pačuli, mošus, vanilija, amber... Bez obzira na svoju trajnost, sve komponente mogu se osjetiti čim ih stavite na ruku. S vremenom komponente ili parfemske note nestaju: počevši od najkratkotrajnih visokih nota sve do baznih, najtrajnijih.
Kutija i bočica utječu na naš prvi dojam parfema. Često, još i ne poznavajući miris, mišljenje o njemu zasnivamo upravo na dizajnu ambalaže. Na početku 20. stoljeća Francois Coty revolucionarno je promijenio pristup pakiranju parfema jer je parfem, prema njegovim riječima, njegova ambalaža. Bočica je postala svojevrsni način komunikacije, ekspresije i zavođenja. Njena boja, oblik i dizajn prezentiraju miris, prenose marketinšku koncepciju ili poruku parfumera.

Kako izabrati parfem?

Izbor parfema vrlo je subjektivan te vam savjetujemo da prije svega slušate samu ili samog sebe jer je to dio vašeg stila, unutarnjeg svijeta ili pak vaših ideala. Parfem često može otvoriti vrata najskrivenijih kutaka vaše duše te dosta toga reći o vašim čežnjama i vašem karakteru.
Naša koža ima svoj miris i svoju takozvanu 'kemiju' koja utječe na miris koji nanosite na nju. Jedan te isti parfem može mirisati drugačije ne samo na različitim ljudima, nego i na vašoj koži ovisno o ambijentu, vašem raspoloženju, godišnjem dobu i mnogim drugim čimbenicima... Zato savjetujemo da ne žurite i ne odustanete od parfema za kojeg mislite da nije za vas. Možda trebate malo pričekati. Osim toga, miris se s vremenom mijenja.
Najbolji je pristup izboru parfema, ako ste već odlučili da ćete uživati, razumijevanje njegove ljepote kao umjetničkog djela, njegove jedinstvenosti. Čak i ako mislite da nije za vas, nemojte ga bezobzirno izgrditi jer iza njega stoji umjetnik, epoha, njegova posebna priča.


Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac