3D modeliranje

Get Started

O aktivnosti 3D modeliranja

3D modeliranje je proces u kojemu se pomoću programa i aplikacija dizajnira predmet koji se kasnije pomoću potrebnog programa prebacuje u kod kojeg 3d pisač razumije.  Pomoću zadanog koda 3d pisač ispisuje predmet. Materijali koje najčešće koristimo na 3d pisaču su PLA plastika debljine 1,75 mm.

Aktivnost 3D modeliranja održava se cijelu školsku 2024./2025. godinu za učenike 7.razreda pod vodstvom učiteljice informatike Blaženke Rihter.

Učenici su započeli s radom s izradom modela u programu Tinkercad. Tinkercad je besplatni online program za 3D modeliranje koji se pokreće u mrežnom pregledniku. Dostupan je od 2011. godine. Jedan je od najpopularnijih platforma za izradu modela za 3D ispis. Program je jednostavan za uporabu te učenici s lakoćom mogu savladati osnove.

Razredna grupa u Tinkercadu

U Tinkercadu smo stvorili razrednu grupu potrebnu za komunikaciju učiteljice i učenika.

Pomoću stvorene razredne grupe cijelu godinu smo surađivali. Učenici sve svoje izrađene modele ostavljaju u grupi nakon čega im mogu pomoći ukoliko je to potrebno te na kraju ispisati na 3d pisaču.

Modeliranje privjesaka s imenom

Pomoću osnovnih alata (krug, kvadrat, tekst, gotovih oblika te mogućnosti prozirnosti) učenici su izradili privjeske prema svojim željama. Nakon toga modeliranje privjeske smo ispisali na 3d pisaču.

Rad s 3D olovkom

3d olovka koristi se za stvaranje trodimenzionalnih objekata. Oni se sastoje od posebno otopljenog punjenja plastike koje istječe iz vrha olovke. Mogli bi  reći da je 3D olovka neka vrsta ručnog 3D printera, koja je lakša za rukovanje, jer ju ne treba ni na koji način programirati i slično, ali u isto vrijeme manje je precizna, jer se ne oslanja na mehaničke ruke, već na ljudski faktor.

Posljednji zadatak koji su učenici trebali savladati je izrada makete škole i okoliša škole. Za navedeno smo koristi uređaje: fotoaparat, grafički tablet, programe za modeliranje, 3d olovku i 3d pisač.

Učenici su fotografirali svaki dio škole i okoliša škole. Nakon toge potrebne dijelove izradili pomoću grafičkog tableta i prenijeli u program za 3d modeliranje. Dio učenika modelirao je predmete: školsku zgradu, poštanski sandučić, autobusnu stanicu.. Dio učenika 3d olovkom izrađivao je okoliš škole (travu, cvjetne gredice, nogostup i ostalo).

Svoj rad predstavili smo na Danu škole 27. svibnja 2025.

Uporabni predmeti, igre, umetaljke

Učenici su trebali osmisliti model, uporabni predmet ili nešto treće što će koristiti u svim nastavnim predmetima u školi. Učenici su za izvršenje ovog zadatka koristili mrežnu stranicu s gotovim modeliranim predmetima https://www.thingiverse.com. Učenici su preuzeli modelirani predmet te prema njemu prilagodili. Na taj način izradili smo: podložak za šalicu za kavu u obliku molekula kave, maketu zemaljske kugle, umetaljke i razne igre za učenike u produženom boravku i dr.

Model škole je u programu Tinkercad u potpunosti samostalno izradio učenik Mislav Božinić.

Fotografije modeliranih predmeta

Tetris

Umetaljka-slagalica

Puzzle slonić s mamom

Dinosaur i kućica

Tijekom cijele školske godine učenici su savladali rad u programima za 3d modeliranje, izradili mnoštvo uporabnih predmeta, savladali rad s 3d olovkom, upoznali način rada 3d pisača. U potpunosti smo ostvarili ciljeve navedene aktivnosti: usvajanje procesa 3D modeliranja, razumijevanje i praktičnu primjenu svih koraka u postupku 3D modeliranja

 

Blaženka Rihter, učiteljica informatike i voditeljica aktivnosti 3D modeliranja

Skip to content