Povijest

 

Osnovna škola Slavka Kolara 157 godina obrazuje i odgaja djecu i mladež. Stoljeće i pol poučavanja, ideja, stvaralaštva dokazuju brojne generacije radnika, pravnika, inženjera, učitelja, umjetnika i drugih zanimanja i zvanja naših bivših učenika. Izmjenjivali su se učenici i učitelji, uvjeti rada, zakoni i propisi, izmjenjivale su se države i vlast, mnoštvo različitosti u ovom moslavačkom mjestu na jugu Bjelovarsko-bilogorske županije.

Krajem 20. stoljeća, kada je ustrojena Republika Hrvatska, i naša škola bilježi novo doba.

Tijekom Domovinskog rata u školsko dvorište pale su tri granate i oštetile zgradu matične škole. Štete su sanirane uz pomoć mještana i bviše Općine Garešnica.   

U novoj mladoj državi doneseni su novi školski propisi i Nastavni plan i program. Tako se je ustrojavalo hrvatsko školstvo, a svaka je škola počela izgrađivati svoju prepoznatljivost.

Upisno područje OŠ Slavka Kolara obuhvaća naselja: Hercegovac, Ilovski KLokočevac, Veliku Trnavu, Ladislav i Palešnik. Nastavni proces odvija se u Hercegovcu gdje je matična škola, te područnim odjelima u Palešnku i Ladislavu. Školsko područje je i područje Općine Hercegovac. Bilo je neophodno ulaganje u uređenje školskih zgrada, posebice u matičnu školu jer je kat na starom dijelu zgrade bio nesiguran za rad. Tako je s dolaskom novog tisućljeća počela dogradnja i adaptacija zgrade matične škole. Svečano otvorenje novouređene i opremljene škole bilo je 11. listopada 2002. Tijekom 2005. i 2006. godine uređene su i opremljene područne škole. Područni odjel u Palešniku uskoro će imati uvjete za rad u jednoj smjeni. Sada je važno započeti izgradnju športske dvorane kako bi i nastava tjelesno-zdravstvene kulture imala potrebne uvjete rada.

Za sve nas koji radimo u ovoj školi postoje izvrsne mogućnosti za ostvarenje planiranih zadaća, poticanje i razvoj učeničkih interesa i sposobnosti.

U ugodnom ozračju uređenih i oprermljenih školskih prostora učenici i učitelji naše škole ostvaruju značajna postignuća.

Hrvatski nacionalni obrazovni standard kojega je 2005. godine propisalo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa novi je pristup poučavanju u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj, usmjeren na učenika umjesto na sadržaj. Teži se primjerenijem umijeću poučavanja, ovisno o sposobnostima učenika. Neophodno je kombinirati različite metode i oblike rada uvažavajući sva načela integracijsko-korelacijske i problemsko-istraživačke nastave. U život i rad škole više treba uključivati roditelje i lokalnu zajednicu.

U hrvatskim školama, a tako i u našoj, od uvijek je bilo učitelja koji su kombinirali metode i oblike rada, poticali učenike na razmišljanje i istraživanje, donosili ideje i kreativno ih ostvarivali.

Proteklih godina OŠ Slavka Kolara Hercegovac, upravo ovakvim pristupom izgradila je svoju prepoznatljivost i zauzela važno mjesto u Županiji i Republici Hrvatskoj.

Kontinuitet bogatog izvannastavnog i dodatnog rada u našoj školi omogućava učenicima razvoj interesa i sposobnosti, a školi u cjelini donosi mnoštvo mogućnosti za različite vrste stvaralaštva. Zato je važno istači ulogu učitelja koji uvijek mora biti pripravan za nove izazove, kreativan, fleksibilan, tolerantan, human, kako bi učenicima vješto pomagao u stjecanju znanja, razvoju njihovih sposobnosti, vodio ih pravilnom usvajanju vrijednosti i navika što će rezultirati cjelovitošću svakoga ponaosob.

  1. stoljeće donijelo je i najnovije tehnologije. Brojni izvori informacija, njihova brza i lagana dostupnost, izazov su za svakoga. Današnja djeca i mladež svakodnevno su izložena različitim mogućnostima korištenja računala i interneta. U svijetu, pa i kod nas, sve su prisutniji različiti oblici nasilja. Upravo ovdje neophodna je komunikacija s roditeljima, učiteljima, prijateljima. Iznimno je važno usmjeravati mlade u odabiru, pomagati u prosudbama, razvijati osjećaj za pozitivne i negativne vrijednosti, poticati osjećaj poštovanja i uvažavanja različitosti, a sve mogućnosti modernih tehnologija usmjeravati u korisne svrhe.

Sigurna sam da naši učenici imaju potporu svih nas koji radimo u ovoj školi i šire, uspješno vođeni, izgrađuju svoju osobnost i kreativnost, timski istražuju i uče, ostvarujući sve programe suvremene škole.

Vera Obrovac

 

Skip to content