preskoči na sadržaj

Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac

Roditeljima

Priprema djece za školu

Autor: Blaženka Rihter, 29. 3. 2010.

Priprema djece za školu obuhvaća:

  • vježbanje hotimične pažnje (upućivanjem na sadržaje iz svakodnevnog života)
  • razvijanje sposobnosti opažanja i promatranja (poticati djecu da detaljno pričaju o svemu što vide - prilikom šetnje, posjete liječniku i sl.)
  • vježbe koncentracije (kod rješavanja raznih zadataka, kao i kod svakodnevnih aktivnosti kao oblačenje, pospremanje sobe i sl.), ali treba voditi računa da koncentracija djeteta prije polaska u školu obično nije dulja od 15 minuta
  • stvaranje pozitivne slike o sebi (samopouzdanje djeteta u velikoj mjeri utječe na uspjeh djeteta)
  • stvaranje radnih navika (ako su stvorene na vrijeme, dijete će se kasnije lakše koncentrirati na zadatak; potrebno je također osigurati neki kutak za dijete - radni stol, ormarić i sl.)
  • razvijanje kulturno - higijenskih navika

Da bi se dijete što bolje prilagodilo zahtjevima škole, potreban je skladan razvoj svih djetetovih sposobnosti: motoričkih, socio - emocionalnih i intelektualnih.
Za uspješno usvajanje psihomotornih vještina potrebno je sazrijevanje, ali i vježbanje (potičite igre loptom, skakanje preko užeta, penjanje, trčanje, ali i samostalno oblačenje, zakopčavanje)
Psihomotorne vježbe pridonose razvoju motornih vještina, ali i bogaćenju senzomotornih iskustava i funkcija, kao i socijalnom razvoju (vježbanjem u paru i s grupom djece potrebna je međusobna suradnja)
Mnogi roditelji griješe što forsirano uče dijete čitati i pisati kako bi mu olakšali rad u nastavi. Daleko bolja priprema za školu odvija se putem igara i aktivnosti u kojima ono mora upotrijebiti svoju ruku i prstiće." (G. Hitrec: "Kako pripremati dijete za školu")


Da bi djetetu olakšali početno učenje čitanja i pisanja, vježbajte s njim:

  • vidno razlikovanje (uočavanje manjih razlika među predmetima, znakovima)
  • slušno razlikovanje (pogodne su različite govorne igre, pjesmice, igre sa zvukovima)
  • usvajanje vremenskih (jučer - danas - sutra, prije - poslije) i prostornih odnosa (lijevo - desno, ispred - iza)
  • usvajanje pojma broj - brojanjem predmeta (ne učenjem brojenja napamet), igranjem društvenih igara
  • opće oblikovanje pojmova (zadaci kao: što se sve može obući, što je sve potrebno za pojedino zanimanje, što sve ubrajamo u pokućstvo i sl.)
  • sposobnost klasifikacije (koje domaće životinje poznaje,voće, vozila) te razvrstavanje po klasama, hijerarhiji, svrstavanje predmeta prema boji, obliku, vrsti - pogodni predmeti za ovakve aktivnosti su plodovi, školjke, lišće, dugmad, sličice....)

Da bi dijete usvojilo čitanje, nužan je razvoj predčitačkih vještina:

  1. Dijete prepoznaje da netko piše - postaje svjesno poruke (u dobi od 2,5 - 3 godine)
  2. Osvješćivanje razlika u slovu (s 4 - 5 godina) javlja se svijest o smjeru pisanja s lijeva na desno i odozgo - dolje, razumijevanje interpunkcije, prepoznavanje rime, prvog glasa u riječi.
  3. Spremnost na igru rastavljanjem riječi na glasove, uživanje u rimi. Ta je svijest osnova za razvoj čitačke vještine jer omogućuje djetetu da tijek glasovnog govora podijeli u apstraktne jedinice - foneme koji će odgovarati pisanim simbolima - slovima (između 5 - 6 godina)
  4. Između 6 - 7 godina uspostavlja se spoznaja o korespodenciji između glasa i dogovorenog znaka za taj glas - slovo.
  5. Za razvoj čitačkih vještina vrlo je značajna kvaliteta okoline djeteta - od pravilnog načina izražavanja odraslih, točnih imenovanja predmeta, do svakodnevnog čitanja djetetu. Pri tome je važna aktivna uloga roditelja, prilagođavanje načina čitanja govornim vještinama djeteta, izmjena čitanja i razgovora o slikama i tekstu (poticanje djeteta za što samostalnijim opisom slike i sadržaja priče
    više o tome u knjizi M. Čudine - Obradović: "Igrom do čitanja"

Preporučujemo pročitajte:

  1. Čudina - Obradović: "Igrom do čitanja". Školska knjiga, Zagreb, 1996.
  2. G. Hitrec: "Kako pripremati dijete za školu" Školska knjiga, Zagreb, 1991.
  3. Bilopavlović - Čudina - Obradović - Ladika - Stipanović: "Dosadno mi je - što da radim" - priručnik za razvijanje dječje kreativnosti Školska knjiga, Zagreb
  4. Težak - Čudina - Obradović: "Priče o dobru, priče o zlu" Školska knjiga, Zagreb, 1993
  5. G. Ortner: "Bajke koje pomažu djeci" Mozaik knjiga, Zagreb, 1998.

Želite li doznati više, potražite ove knjige:

  1. Filipović: "Kako biti bolji roditelj" Alinea, Zagreb, 1994.
  2. J. Juul: "Vaše kompetentno dijete" Educa, Zagreb, 1996.
  3. R. A. Sullo: "Učite ih da budu sretni" Alinea, Zagreb, 1995.
  4. J. Prekop: "Mali tiranin" - Kakav oslonac djeca traže ? Educa, Zagreb, 1995.
  5. J. Cvetković - Lay: "Ja hoću i mogu više" Alinea, Zagreb, 1995
  6. D. C. Gossen: "Restitucija" Alinea, Zagreb, 1994
  7. G. Haug - Schnabel: "Agresivnost u dječjem vrtiću" Educa, Zagreb, 1997
  8. N. Čuturić: "Zabrinjava me moje dijete" Školska knjiga, Zagreb, 1995.








Oglasna ploča
 
Drugi obr. mat. 2024.

 

 
Udžbenici 2024./2025.
 
Sigurniji internet

 
Upisi u SŠ
 
Poruka tjedna

Izgovorene riječi ponekad bole, ali češće bole one neizgovorene...

 
Javni poziv ponude
Priloženi dokumenti:
Obrazac-Skola u prirodi 2018..docx

 
Anketa
Koji je tvoj omiljeni predmet?





 
Školski list Breza

Breza 13

Breza br. 12

Skolski list Breza

 
Eko paket

 
"Skockali" smo se...

 
CARNet
 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Kalendar
« Srpanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

 
Linkovi...
 
Na današnji dan

 
Raspored sati

 
 > Kutak za roditelje
CMS za škole logo
Osnovna škola Slavka Kolara Hercegovac / Braće Petr 2, HR-43284 Hercegovac / os-skolara-hercegovac.skole.hr / ured@os-skolara-hercegovac.skole.hr
preskoči na navigaciju