Priprema djece za školu
Autor: Blaženka Rihter, 29. 3. 2010.
Priprema djece za školu obuhvaća:
Da bi se dijete što bolje prilagodilo zahtjevima škole, potreban je skladan razvoj svih djetetovih sposobnosti: motoričkih, socio - emocionalnih i intelektualnih.
Za uspješno usvajanje psihomotornih vještina potrebno je sazrijevanje, ali i vježbanje (potičite igre loptom, skakanje preko užeta, penjanje, trčanje, ali i samostalno oblačenje, zakopčavanje)
Psihomotorne vježbe pridonose razvoju motornih vještina, ali i bogaćenju senzomotornih iskustava i funkcija, kao i socijalnom razvoju (vježbanjem u paru i s grupom djece potrebna je međusobna suradnja)
Mnogi roditelji griješe što forsirano uče dijete čitati i pisati kako bi mu olakšali rad u nastavi. Daleko bolja priprema za školu odvija se putem igara i aktivnosti u kojima ono mora upotrijebiti svoju ruku i prstiće." (G. Hitrec: "Kako pripremati dijete za školu")
Da bi djetetu olakšali početno učenje čitanja i pisanja, vježbajte s njim:
- vidno razlikovanje (uočavanje manjih razlika među predmetima, znakovima)
- slušno razlikovanje (pogodne su različite govorne igre, pjesmice, igre sa zvukovima)
- usvajanje vremenskih (jučer - danas - sutra, prije - poslije) i prostornih odnosa (lijevo - desno, ispred - iza)
- usvajanje pojma broj - brojanjem predmeta (ne učenjem brojenja napamet), igranjem društvenih igara
- opće oblikovanje pojmova (zadaci kao: što se sve može obući, što je sve potrebno za pojedino zanimanje, što sve ubrajamo u pokućstvo i sl.)
- sposobnost klasifikacije (koje domaće životinje poznaje,voće, vozila) te razvrstavanje po klasama, hijerarhiji, svrstavanje predmeta prema boji, obliku, vrsti - pogodni predmeti za ovakve aktivnosti su plodovi, školjke, lišće, dugmad, sličice....)
Da bi dijete usvojilo čitanje, nužan je razvoj predčitačkih vještina:
- Dijete prepoznaje da netko piše - postaje svjesno poruke (u dobi od 2,5 - 3 godine)
- Osvješćivanje razlika u slovu (s 4 - 5 godina) javlja se svijest o smjeru pisanja s lijeva na desno i odozgo - dolje, razumijevanje interpunkcije, prepoznavanje rime, prvog glasa u riječi.
- Spremnost na igru rastavljanjem riječi na glasove, uživanje u rimi. Ta je svijest osnova za razvoj čitačke vještine jer omogućuje djetetu da tijek glasovnog govora podijeli u apstraktne jedinice - foneme koji će odgovarati pisanim simbolima - slovima (između 5 - 6 godina)
- Između 6 - 7 godina uspostavlja se spoznaja o korespodenciji između glasa i dogovorenog znaka za taj glas - slovo.
-
Za razvoj čitačkih vještina vrlo je značajna kvaliteta okoline djeteta - od pravilnog načina izražavanja odraslih, točnih imenovanja predmeta, do svakodnevnog čitanja djetetu. Pri tome je važna aktivna uloga roditelja, prilagođavanje načina čitanja govornim vještinama djeteta, izmjena čitanja i razgovora o slikama i tekstu (poticanje djeteta za što samostalnijim opisom slike i sadržaja priče
više o tome u knjizi M. Čudine - Obradović: "Igrom do čitanja"
Preporučujemo pročitajte:
- Čudina - Obradović: "Igrom do čitanja". Školska knjiga, Zagreb, 1996.
- G. Hitrec: "Kako pripremati dijete za školu" Školska knjiga, Zagreb, 1991.
- Bilopavlović - Čudina - Obradović - Ladika - Stipanović: "Dosadno mi je - što da radim" - priručnik za razvijanje dječje kreativnosti Školska knjiga, Zagreb
- Težak - Čudina - Obradović: "Priče o dobru, priče o zlu" Školska knjiga, Zagreb, 1993
- G. Ortner: "Bajke koje pomažu djeci" Mozaik knjiga, Zagreb, 1998.
Želite li doznati više, potražite ove knjige:
- Filipović: "Kako biti bolji roditelj" Alinea, Zagreb, 1994.
- J. Juul: "Vaše kompetentno dijete" Educa, Zagreb, 1996.
- R. A. Sullo: "Učite ih da budu sretni" Alinea, Zagreb, 1995.
- J. Prekop: "Mali tiranin" - Kakav oslonac djeca traže ? Educa, Zagreb, 1995.
- J. Cvetković - Lay: "Ja hoću i mogu više" Alinea, Zagreb, 1995
- D. C. Gossen: "Restitucija" Alinea, Zagreb, 1994
- G. Haug - Schnabel: "Agresivnost u dječjem vrtiću" Educa, Zagreb, 1997
- N. Čuturić: "Zabrinjava me moje dijete" Školska knjiga, Zagreb, 1995.
Školski kurikulum za 2023./2024. šk.god.
Godišnji plan i program rada 2023./2024.
Obrazac poziva za organizaciju višednevne izvannučioničke nastave
Odluka o odabiru Ponuditelja za organizaciju visednevne ucionicke nastave ucenika 7. i 8. razreda.pdf
Popis odabranih Ponuda potencijalnih davatelja usluga prema ponudi br. 1 2023..pdf
OBRAZAC POZIVA ZA ORGANIZACIJU VISEDNEVNE IZVANUCIONICKE NASTAVE br. 1 2023. godina.pdf
Obrazac poziva za organizaciju visednevne izvannucionicke nastave.pdf
Izjava o pristupacnosti mreznih stranica.docx
e-Potvrda o skolovanju ucenika-ca.docx
Pravilnik o sigurnoj i odgovornoj upotrebi informacijsko-komunikacijske tehnologije Osnovne skole Slavka Kolara Hercegovac.pdf
Individualni razgovori ucitelja 2023.-2024..docx
1. razred PS Ladislav.pdf
3. razred PS Ladislav.pdf
2. razred PS Palesnik.pdf
3. razred PS Palesnik.pdf
4. razred PS Palesnik.pdf
1. razred.pdf
2. razred.pdf
3. razred.pdf
4. razred.pdf
5. razred.pdf
6. razred.pdf
7. razred.pdf
8. razred.pdf
Udzbenici za ucenike s teskocama u razvoju i darovite ucenike.pdf
Odluka o koristenju udzbenika za 2024-2025.xlsx
Odluka o odabiru udzbenika za 2023-2024.xlsx
Odluka o odabiru udzbenika za skol.god. 2022-23. za OS Slavka Kolara, Hercegovac 07-273-001.xlsx
Odluka o odabiru udzbenika za skol.god. 2021-22. za OS Slavka Kolara, Hercegovac 07-273-001.xlsx
Odluka o odabiru udzbenika za skol.god. 2020-21. za OS Slavka Kolara, Hercegovac 07-273-001.xlsx
Odluka o odabiru udzbenika za skol.god. 2019-20. za OS Slavka Kolara, Hercegovac 07-273-001.xlsx
« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Korisne web stranice | ![]() |
> CARNet - E-učenje |
> Arhiva Newslettera |
> Online CARNet encikl... |
> CARNet - E-learning ... |
> VIDI online |
> E-knjiznica - PC Chip |
> MZOŠ |
> Zbornica-hrvatski ob... |
> AZOO |
> Nacionalni portal za... |