Roditelji i djeca s posebnim potrebama
Autor: Blaženka Rihter, 29. 3. 2010.
SMETNJU JE VAŽNO UOČITI ŠTO RANIJE
Dijete s posebnim potrebama je svako ono dijete koje se razlikuje od prosječnog u:
1. senzornim sposobnostima (oštećenja vida, sluha)
2. komunikacijskim sposobnostima (uključujući teškoće u učenju i govorne smetnje)
3. intelektualnim sposobnostima (pažnja, pamćenje, opažanje, zaključivanje, rješavanje problema)
4. socijalnom ponašanju i emocionalnom doživljavanju
5. tjelesnim osobinama
U novije se vrijeme na pojedine vrste posebnosti ne gleda kao na zauvijek određene datosti, nego se smatra da se pažljivim pristupom i što ranijim uočavanjem pojedinih teškoća neke od smetnji i uzroka odstupanja mogu znatno ublažiti ili posve ukloniti. Promjene u shvaćanjima pojedinih vrsta smetnji dovele su i do drukčijeg načina razvrstavanja djece prema pojedinim kategorijama. Mnoga djeca koja bi prije bila svrstana u kategoriju blage intelektualne zaostalosti, sada se prepoznaju kao učenici s posebnim teškoćama u učenju. Kada je riječ o tjelesnoj invalidnosti i senzornim smetnjama, danas se evidentira veći broj višestrukih smetnji, a smanjuje se broj tjelesno invalidnih osoba.
Smetnju je važno uočiti što ranije. Problem može nastati ako roditelj smetnju ne želi uočiti, pa se ona snimi tek kad dijete krene u vrtić ili čak u školu. Naime, roditelju se teško pomiriti s činjenicom da mu dijete ''nije normalno'', pa i ono što vidi – zapravo ne vidi. Kada stvari uzmu toliko maha da ih se više ne može ne vidjeti, umjesto u traženje najbolje pomoći (ili paralelno s time) u mnogim obiteljima počnu međusobna optuživanja. A ono što dijete treba – svako dijete, a pogotovo ono posebno – jest ljubav, u beskrajnim količinama. To je jedini jezik koji razumiju čak i oni koji ne znaju uzvratiti na isti način.
Kad god je to moguće, djeca sa smetnjama u razvoju ostaju u sustavu redovitog školstva. Žalosno je pritom da takva djeca vrlo često imaju jako nizak socijalni status u razredu. Drugim riječima, druga ih djeca ne vole – s jedne strane zato što učitelj takvoj djeci nužno mora posvećivati više pažnje, pa su ljubomorni, a s druge strane jer kopiraju često negativan stav svojih, blago rečeno, netolerantnih roditelja.
Mnogi roditelji djeteta s posebnim potrebama upadaju u zamku pretjerane popustljivosti i zaštite. Posvećuju mu se u mjeri da zanemare sve ostalo: sebe i sve oko sebe, pri čemu obično najviše stradaju ostali članovi obitelji. Nije rijetkost da takvo iskušenje slomi obitelj.
Izdvajanje djece s većim smetnjama u posebne ustanove je teško, ali nekad i jedino moguće rješenje, kako bi se radeći prema posebnom programu zadovoljile njihove potrebe. Takvih ustanova nema previše i djeca su u njima smještena internatski – dolaze iz različitih krajeva. U boljim ih varijantama roditelji odvode kući za vikend, a u onim najcrnjima zaborave na njih jer ih se srame.
Naravno, vrlo je lako optužiti roditelje za nebrigu i napuštanje posebne djece, no odgoj takvog djeteta može doista biti mukotrpna borba – izazov i iskušenje za koje jednostavno nisu svi spremni, ma koliko inače bili
'' dobri ljudi ''.
Dr. sci. Dubravka Miljković
Školski kurikulum za 2023./2024. šk.god.
Godišnji plan i program rada 2023./2024.
Obrazac poziva za organizaciju višednevne izvannučioničke nastave
Odluka o odabiru Ponuditelja za organizaciju visednevne ucionicke nastave ucenika 7. i 8. razreda.pdf
Popis odabranih Ponuda potencijalnih davatelja usluga prema ponudi br. 1 2023..pdf
OBRAZAC POZIVA ZA ORGANIZACIJU VISEDNEVNE IZVANUCIONICKE NASTAVE br. 1 2023. godina.pdf
Obrazac poziva za organizaciju visednevne izvannucionicke nastave.pdf
Izjava o pristupacnosti mreznih stranica.docx
e-Potvrda o skolovanju ucenika-ca.docx
Pravilnik o sigurnoj i odgovornoj upotrebi informacijsko-komunikacijske tehnologije Osnovne skole Slavka Kolara Hercegovac.pdf
Individualni razgovori ucitelja 2023.-2024..docx
1. razred PS Ladislav.pdf
3. razred PS Ladislav.pdf
2. razred PS Palesnik.pdf
3. razred PS Palesnik.pdf
4. razred PS Palesnik.pdf
1. razred.pdf
2. razred.pdf
3. razred.pdf
4. razred.pdf
5. razred.pdf
6. razred.pdf
7. razred.pdf
8. razred.pdf
Udzbenici za ucenike s teskocama u razvoju i darovite ucenike.pdf
Odluka o koristenju udzbenika za 2024-2025.xlsx
Odluka o odabiru udzbenika za 2023-2024.xlsx
Odluka o odabiru udzbenika za skol.god. 2022-23. za OS Slavka Kolara, Hercegovac 07-273-001.xlsx
Odluka o odabiru udzbenika za skol.god. 2021-22. za OS Slavka Kolara, Hercegovac 07-273-001.xlsx
Odluka o odabiru udzbenika za skol.god. 2020-21. za OS Slavka Kolara, Hercegovac 07-273-001.xlsx
Odluka o odabiru udzbenika za skol.god. 2019-20. za OS Slavka Kolara, Hercegovac 07-273-001.xlsx
« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Korisne web stranice |
> CARNet - E-učenje |
> Arhiva Newslettera |
> Online CARNet encikl... |
> CARNet - E-learning ... |
> VIDI online |
> E-knjiznica - PC Chip |
> MZOŠ |
> Zbornica-hrvatski ob... |
> AZOO |
> Nacionalni portal za... |